Ahoj, chtěli bychom Vás poprosit, abyste z tohoto blogu NEKOPÍROVALI a když už, tak se ZDROJEM, děkujeme :o)).

Ringo, príma kluk z Liverpoolu

6. března 2008 v 14:48 | Pajko |  Ringo Starr
Nedávno vyšla Ringova sólová deska Liverpool 8, která mě hodně potěšila.
Tady máte její recenzi (z lidovek.cz). Určitě si ji poslechněte, pokud budete mít možnost
"Byl jsem námořník, moře bylo mým domovem. A pak jsem dostal džob ve fabrice," zpívá rozverně Ringo Starr v úvodu pilotní skladby své nové sólové desky Liverpool 8. Zdá se, že na ní bilancuje víc než na loňském výběru hitů Photograph: The Very Best of Ringo Starr. A své domovské liverpoolské kapele je zvukem (a názvem) pravděpodobně blíž, než za sedmatřicet let své sólové kariéry byl.
Dost možná nejde o inspiraci Beatles, ale pouze o oddanost hudbě 60. let - pokud to tedy neznamená totéž. Všech dvanáct skladeb působí velmi svěžím dojmem, za což pravděpodobně z velké části vděčí jednoduchosti a chytlavosti (výjimkou není ani situace, kdy píseň zní až důvěrně známě, takřka "beatlesovsky hitově"). S tím jde bohužel ruku v ruce až zarážející předvídatelnost - ale to asi žádného budoucího posluchače trápit nemusí. Liverpool 8 ocení především fanoušci Ringových starších desek a "Brouků", a to bez výjimky. A přitom má téměř nepochybně schopnost oslovit i úplně nové posluchače, jež hudba s feelingem 60. let normálně ani nezajímá.
Vliv na zvuk desky má z velké části Starrův přítel Dave Stewart z hudební formace Eurythmics - všechny syntetizátory a klávesy, např. v písních Tuff Love nebo Now That She's Gone Away, jsou právě jeho práce. Původně Starr spolupracoval s kalifornským producentem Markem Hudsonem, ale jejich cesty se ještě před dokončením alba rozešly - údajně i proto, že se Hudsonovi nelíbily některé Stewartovy aranže. Pravdou je, že Stewartova koncepce desce spíše pomohla, ozvláštnila ji, a nenechala zvuk desky ustrnout v přelomu 60. a 70. let, ze kterých nicméně i nyní čerpá stále nejvíc.

Píseň Liverpool 8, první singl z alba, který vyšel o týden dříve (a byl rovněž opatřen promo videoklipem s Ringem a Dave Stewartem), končí mohutným potleskem a přesně tak by tomu mohlo být u zbylých jedenácti skladeb.
Starrův sebevědomý (a nečekaně vyvážený) vokál doplňují čas od času sbory a duety (Gone Are the Days), které kouskům dodávají na lehkosti a rozvernosti - ta občas hraničí až s asociacemi na rozpustilé písničky Ivana Mládka (Harry's Song). Starrovo pohvizdování ve zmíněné "Harryho písničce" nebo její rokenrolové intro, zkreslený hlas v poslední R U Ready? nebo pomalejší rytmus Pasodobles jsou sympatické detaily, které způsobují, že deska nenudí a působí na první pohled zajímavě.
Ačkoliv je pravděpodobné, že se i rychle oposlouchá a za pár měsíců vymění svou zajímavost za "zaručenost". Třičtvrtěhodinová stopáž desky plyne v příjemném tempu a veselá nálada písně vnitřně spojuje, takže slabší skladby, pokud tam nějaké jsou, se maskují velmi dobře.
Pro téměř sedmdesátníka Ringo Starra nebude měřítkem úspěchu desky její prodejnost, vítězství v potenciálním duelu se sólovou tvorbou Paula McCartneyho (ze kterého by ta Ringova vyšla zejména v posledních letech přece jen o dost lépe) nebo jiná komerční úspěšnost, nepochybně je s její podobou spokojen a nepotřebuje nikoho, aby ho o tom přesvědčil.
Natočil si jemně autobiografickou vzpomínku na své milované město a na své slavné mládí: "Když se ohlížím... jó, bylo to príma pro těch pět kluků z Liverpoolu..." A mimochodem vznikla i velmi příjemná, nenáročná, ale nadprůměrná a líbivá deska.
zdroj: http://www.lidovky.cz/
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama